Galowy Koncert Sylwestrowy

UWAGA! BRAK BILETÓW

Z przykrością informujemy, że z powodu choroby nie wystąpi Aleksandra Olczyk. Podczas galowego koncertu wystąpi sopranistka Agnieszka Sokolnicka.

Białostocki Ośrodek Kultury zaprasza na wyjątkowy Koncert Sylwestrowy!

31 grudnia 2014 godz. 20.00, sala Forum, ul. Legionowa 5

Program obfituje w najpiękniejsze arie operowe i operetkowe (J. Strauss, F. Lehar, W.A. Mozart) oraz muzykę rozrywkową (D. Roussos, D. Martin).
W przerwie koncertu organizatorzy zaproszą wszystkich gości na poczęstunek z lampką szampana.

Wykonawcy:

Agnieszka Sokolnicka – sopran
Hanna Różankiewicz – sopran
Jakub Andrzej Grabowski – tenor
Mateusz Stachura – baryton
Kazimierz Dąbrowski – dyrygent
Podlaska Orkiestra Salonowa
Dorota Markiewicz – wibrafon
Lidia Szpilewska – prowadzenie koncertu

Bilety: 120 zł do dnia 22.12.2014 r. oraz 140 zł od osoby po 22.12.2014 r. – BRAK BILETÓW
do nabycia kasie Kina Forum, ul. Legionowa 5, tel 85 7422370

Agnieszka sokolnicka

Ukończyła wałbrzyską Szkołę Muzyczną II st. im. Stanisława Moniuszki w klasie skrzypiec Iwony Wesolińskiej. Absolwentka Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu na Wydziale Śpiewu Solowego w klasie prof. Ewy Wójciak – Wdowickiej.
Swoje umiejętności wokalne rozwijała podczas dalszej nauki śpiewu w Musikhochschule w Lübeck w klasie prof. Anke Eggers oraz podczas kursów wokalnych pod okiem wielu znanych artystów, m. in. Teresy Żylis-Gara, Jadwigi Rappe, Poula Esswooda, Heleny Łazarskiej.
Podczas studiów w roku 2007 otrzymała nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie pieśni Karola Szymanowskiego na VIII Moniuszkowskim Konkursie Wokalnym w Białymstoku, a w roku 2009 została wyróżniona podczas Konkursu Wokalnego Europejskiej Fundacji Promocji Sztuki Wokalnej w Warszawie- “Złote głosy Mazowsza.” W tym samym roku podczas konkursowego przesłuchania w Teatrze Wielkim w Poznaniu została zaangażowana do projektu „Jutro Opera”, w którym wystąpiła jako Paquett w przedstawieniu „Candide” L. Bernstein’a, co zaowocowało wieloma przedstawieniami w Teatro Goldoni w Livorno, Teatro del Giglio Lucca, Teatro Alighieri Ravenna oraz Teatro Verdi Pisa z towarzyszeniem Florenckiej Orkiestry pod batutą Elio Boncompagniego w reżyserii Michała Znanieckiego. Przedstawienie to zostało również zrealizowana na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu.
Laureatka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Kammeroper Schloss Rheinsberg” 2012, po którym została zaproszona do wykonania partii Bronisławy w „Der Bettelstudent” Carla Millöacker w Rheinsbergu oraz w Staatstheater w Braunschweigu pod batutą Georga Menskensa, oraz do wzięcia udziału w Gali Operowej z towarzyszeniem Branderburgisches Staatsorchester Frankfurt pod batutą Heriberta Beissela.
Od roku 2013 gościnnie występuje w Operze na Zamku w Szczecinie wykonując partię Susann w operze komicznej „Robinson Crusoe” J.Offenbacha pod batutą Piotra Deptucha w reżyserii Martina Ottavy.
W sezonie 2014/2015 zadebiutuje partią Hanny w operze „Straszny dwór” S. Moniuszki w Teatrze Wielkim w Łodzi pod batutą P. Wajraka w reżyserii K. Jandy.

HANNA RÓŻANKIEWICZ

sopran, absolwentka studiów I stopnia na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym UMFC w Białymstoku w klasie śpiewu solowego profesora Cezarego Szyfmana, obecnie studentka II roku studiow II stopnia Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie śpiewu solowego. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła w trakcie licznych kursów i warsztatów prowadzonych przez m.in. prof. Urszulę Kryger, prof. Annę Radziejewską, prof. Jadwigę Rappe, Józefa Fraksteina, Jacka Laszczkowskiego.
W 2011 roku została zatrudniona na stanowisku Śpiewaka solisty-adepta w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Współpracuje na stałe z orkiestrą Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Białymstoku, Orkiestrą symfoniczną Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz Suwalską Orkiestrą Kameralną.
Ma na koncie debiut na scenie Białostockiego Teatru Lalek jako Zuzanna w studenckiej realizacji „Wesela Figara” W.A Mozarta. Jest laureatką II miejsca na I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Hetmanowej Branickiej w Białymstoku (2010), stypendystką Marszałka Województwa Podlaskiego w dziedzinie twórczości artystycznej oraz stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wyróżniające osiągnięcia w nauce oraz sukcesy artystyczne.

MATEUSZ STACHURA

baryton, absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi (Wydział Wokalno-Aktorski, w klasie śpiewu solowego prof. Ziemowita Wojtczaka). Jak sam przyznaje, to swojemu ojcu (śpiewakowi operowemu Dariuszowi Stachurze) zawdzięcza pasję do śpiewu.
Od 2011 roku występuje w spektaklach Teatru Muzycznego w Łodzi, m.in. w „Wonderful Town”, „Skrzypku na dachu”, „Powróćmy jak za dawnych lat”, „Znasz-li ten kraj”. Umiejętności wokalne doskonalił podczas kursów mistrzowskich w kraju i za granicą pod okiem doświadczonych pedagogów, m.in. prof. Anity Garanča, Olgi Pasiecznik, prof. Teresy Żylis-Gary, prof. Udo Reinemanna, prof. Kałudi Kałudowa, prof. Macieja Pikulskiego. Nie ogranicza się do klasycznego repertuaru, od trzech lat śpiewa w swoim zespole swingowym „Orange Note” repertuar Franka Sinatry, Michaela Bublé, Louisa Armstronga, Raya Charlesa. Obecnie jest adeptem – solistą Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.

JAKUB ANDRZEJ GRABOWSKI

tenor, absolwent Zespołu Szkół Muzycznych w Białymstoku (klasa śpiewu solowego prof. V. Bieleckiej) oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (wydział śpiewu solowego). Uczestnik licznych kursów wokalnych m.in. Sommerakademie Prag-Wien-Budapest w Baden bei Wien, stypendysta programu Sokrates w Universität für Musik und darstellende Kunst Wien w klasie prof. Leopolda Spitzer’a.
Ma w dorobku liczne wykonania dzieł oratoryjnych i operowych w Polsce i za granicą, m.in. wszystkich “Litanii Ostrobramskich” Stanisława Moniuszki (wraz z wydaną płytą), “IX Symfonii” Ludwiga van Beethovena w Filharmonii Narodowej w Warszawie, akademickie przedstawienia “Lo speziale” (Mengone) J. Haydna w Warszawie, “Il Mondo della luna” (Ecclitico) J. Haydna w Monachium oraz “Eugeniusza Oniegina” (Triquett) na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. W 2006 roku debiutował z Warszawską Operą Kameralną w operze “Czarodziejski Flet” (Priester/Geharnischter Mann) na tournee po Japonii, oraz w polskiej operze Karola Kurpińskiego “Henryk VI na łowach”. W jego repertuarze znajdują się także cykle niemieckiej liryki wokalnej R. Schumanna, F. Schuberta, R. Straussa oraz pieśni kompozytorów włoskich, polskich i rosyjskich. Jest stałym członkiem zespołu Warszawskiej Opery Kameralnej.

KAZIMIERZ DĄBROWSKI

dyrygent, urodzony w Białymstoku, gdzie ukończył szkołę muzyczną w klasie śpiewu prof. Violetty Bieleckiej (2003). Absolwent Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki na Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie – w 2008 roku uzyskał dyplom z wyróżnieniem w specjalności dyrygentura symfoniczno-operowa.
W czasie studiów podjął wiele inicjatyw artystycznych jako organizator i dyrygent. Brał również udział w kilku projektach operowych jako asystent dyrygenta i dyrygent, prowadząc przedstawienia na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej i Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.
We wrześniu 2009 roku zdobył III nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów “Craiova 2009”. Brał udział w kursie mistrzowskim w Austrii. Jest stypendystą Keimyung University i Fundacji Pro Polonia Society w Daegu w Korei Południowej oraz laureatem “Stypendium Młodym Twórcom”, fundowanym przez Prezydenta Miasta Białegostoku.
Od września 2008 roku pełni funkcję dyrektora artystycznego Suwalskiej Orkiestry Kameralnej, prowadzi również orkiestrę symfoniczną i kameralną Zespołu Szkół Muzycznych w Białymstoku.
W marcu 2011 roku ukończył studia doktoranckie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, prowadzi zajęcia na białostockim wydziale Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

PODLASKA ORKIESTRA SALONOWA

to 18-osobowy zespół o składzie instrumentalnym: kwintet smyczkowy, flet, klarnet, obój/trąbka, puzon, perkusja, instrumenty klawiszowe. Jego członkowie są zawodowymi, doświadczonymi muzykami o wysokich kwalifikacjach, gwarantujący wysoki poziom wykonawczy koncertu.

Lidia Szpilewska

szczecinianka z urodzenia, wykształcenie wyższe zdobywała na dwóch uczelniach poznańskich. Jest absolwentką Filologii Romańskiej UAM oraz Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii na Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego. Konferansjerką zajmuje się od czasu studiów, kiedy to prowadziła większość koncertów kompozytorskich oraz wokalno-aktorskich, jak również projekty zespołów działających poza uczelnią. Współpracowała także z Filharmonii Poznańską, prowadząc jako pani Pięciolinia comiesięczne symfoniczne koncerty familijne (m.in. z udziałem Roberta Satanowskiego, Krzysztofa Jabłońskiego, Kai Danczowskiej). Doświadczenie, zdobyte podczas działalności dyktowanej studencką pasją, zaowocowało propozycją współpracy ze strony Filharmonii Narodowej. Po zamieszkaniu w Warszawie nawiązała kontakt z Krajowym Biurem Koncertowym i prowadziła wiele koncertów na scenach Łazienek i Wilanowa. Wśród orkiestr, jakie zapowiadała, warto podkreślić zespół Sinfonii Varsovii. Prócz koncertów stricte klasycznych, chętnie podejmuje się wyzwań scenicznych o charakterze bardziej otwartym i różnorodnym, jak koncerty sylwestrowe i karnawałowe.

 

Galeria

Galowy Koncert Sylwestrowy 2014

Galowy Koncert Sylwestrowy 2014

Galowy Koncert Sylwestrowy 2014

Galowy Koncert Sylwestrowy 2014

Galowy Koncert Sylwestrowy 2014

Galowy Koncert Sylwestrowy 2014

Galowy Koncert Sylwestrowy 2014

Galowy Koncert Sylwestrowy 2014

Agnieszka Sokolnicka

Agnieszka Sokolnicka

Hanna Różankiewicz

Hanna Różankiewicz

Lidia Szpilewska

Lidia Szpilewska

Kazimierz Dąbrowski

Kazimierz Dąbrowski

Mateusz Stachura

Mateusz Stachura

Jakub Grabowski

Jakub Grabowski


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i rozpocznij dyskusję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


BOK Białostocki Ośrodek Kultury