UWAGA! BRAK BILETÓW
Z przykrością informujemy, że z powodu choroby nie wystąpi Aleksandra Olczyk. Podczas galowego koncertu wystąpi sopranistka Agnieszka Sokolnicka.
Białostocki Ośrodek Kultury zaprasza na wyjątkowy Koncert Sylwestrowy!
31 grudnia 2014 godz. 20.00, sala Forum, ul. Legionowa 5
Program obfituje w najpiękniejsze arie operowe i operetkowe (J. Strauss, F. Lehar, W.A. Mozart) oraz muzykę rozrywkową (D. Roussos, D. Martin).
W przerwie koncertu organizatorzy zaproszą wszystkich gości na poczęstunek z lampką szampana.
Wykonawcy:
Agnieszka Sokolnicka – sopran
Hanna Różankiewicz – sopran
Jakub Andrzej Grabowski – tenor
Mateusz Stachura – baryton
Kazimierz Dąbrowski – dyrygent
Podlaska Orkiestra Salonowa
Dorota Markiewicz – wibrafon
Lidia Szpilewska – prowadzenie koncertu
Bilety: 120 zł do dnia 22.12.2014 r. oraz 140 zł od osoby po 22.12.2014 r. – BRAK BILETÓW
do nabycia kasie Kina Forum, ul. Legionowa 5, tel 85 7422370
Agnieszka sokolnicka
Ukończyła wałbrzyską Szkołę Muzyczną II st. im. Stanisława Moniuszki w klasie skrzypiec Iwony Wesolińskiej. Absolwentka Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu na Wydziale Śpiewu Solowego w klasie prof. Ewy Wójciak – Wdowickiej.
Swoje umiejętności wokalne rozwijała podczas dalszej nauki śpiewu w Musikhochschule w Lübeck w klasie prof. Anke Eggers oraz podczas kursów wokalnych pod okiem wielu znanych artystów, m. in. Teresy Żylis-Gara, Jadwigi Rappe, Poula Esswooda, Heleny Łazarskiej.
Podczas studiów w roku 2007 otrzymała nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie pieśni Karola Szymanowskiego na VIII Moniuszkowskim Konkursie Wokalnym w Białymstoku, a w roku 2009 została wyróżniona podczas Konkursu Wokalnego Europejskiej Fundacji Promocji Sztuki Wokalnej w Warszawie- “Złote głosy Mazowsza.” W tym samym roku podczas konkursowego przesłuchania w Teatrze Wielkim w Poznaniu została zaangażowana do projektu „Jutro Opera”, w którym wystąpiła jako Paquett w przedstawieniu „Candide” L. Bernstein’a, co zaowocowało wieloma przedstawieniami w Teatro Goldoni w Livorno, Teatro del Giglio Lucca, Teatro Alighieri Ravenna oraz Teatro Verdi Pisa z towarzyszeniem Florenckiej Orkiestry pod batutą Elio Boncompagniego w reżyserii Michała Znanieckiego. Przedstawienie to zostało również zrealizowana na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu.
Laureatka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Kammeroper Schloss Rheinsberg” 2012, po którym została zaproszona do wykonania partii Bronisławy w „Der Bettelstudent” Carla Millöacker w Rheinsbergu oraz w Staatstheater w Braunschweigu pod batutą Georga Menskensa, oraz do wzięcia udziału w Gali Operowej z towarzyszeniem Branderburgisches Staatsorchester Frankfurt pod batutą Heriberta Beissela.
Od roku 2013 gościnnie występuje w Operze na Zamku w Szczecinie wykonując partię Susann w operze komicznej „Robinson Crusoe” J.Offenbacha pod batutą Piotra Deptucha w reżyserii Martina Ottavy.
W sezonie 2014/2015 zadebiutuje partią Hanny w operze „Straszny dwór” S. Moniuszki w Teatrze Wielkim w Łodzi pod batutą P. Wajraka w reżyserii K. Jandy.
HANNA RÓŻANKIEWICZ
sopran, absolwentka studiów I stopnia na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym UMFC w Białymstoku w klasie śpiewu solowego profesora Cezarego Szyfmana, obecnie studentka II roku studiow II stopnia Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie śpiewu solowego. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła w trakcie licznych kursów i warsztatów prowadzonych przez m.in. prof. Urszulę Kryger, prof. Annę Radziejewską, prof. Jadwigę Rappe, Józefa Fraksteina, Jacka Laszczkowskiego.
W 2011 roku została zatrudniona na stanowisku Śpiewaka solisty-adepta w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Współpracuje na stałe z orkiestrą Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Białymstoku, Orkiestrą symfoniczną Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz Suwalską Orkiestrą Kameralną.
Ma na koncie debiut na scenie Białostockiego Teatru Lalek jako Zuzanna w studenckiej realizacji „Wesela Figara” W.A Mozarta. Jest laureatką II miejsca na I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Hetmanowej Branickiej w Białymstoku (2010), stypendystką Marszałka Województwa Podlaskiego w dziedzinie twórczości artystycznej oraz stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wyróżniające osiągnięcia w nauce oraz sukcesy artystyczne.
MATEUSZ STACHURA
baryton, absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi (Wydział Wokalno-Aktorski, w klasie śpiewu solowego prof. Ziemowita Wojtczaka). Jak sam przyznaje, to swojemu ojcu (śpiewakowi operowemu Dariuszowi Stachurze) zawdzięcza pasję do śpiewu.
Od 2011 roku występuje w spektaklach Teatru Muzycznego w Łodzi, m.in. w „Wonderful Town”, „Skrzypku na dachu”, „Powróćmy jak za dawnych lat”, „Znasz-li ten kraj”. Umiejętności wokalne doskonalił podczas kursów mistrzowskich w kraju i za granicą pod okiem doświadczonych pedagogów, m.in. prof. Anity Garanča, Olgi Pasiecznik, prof. Teresy Żylis-Gary, prof. Udo Reinemanna, prof. Kałudi Kałudowa, prof. Macieja Pikulskiego. Nie ogranicza się do klasycznego repertuaru, od trzech lat śpiewa w swoim zespole swingowym „Orange Note” repertuar Franka Sinatry, Michaela Bublé, Louisa Armstronga, Raya Charlesa. Obecnie jest adeptem – solistą Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.
JAKUB ANDRZEJ GRABOWSKI
tenor, absolwent Zespołu Szkół Muzycznych w Białymstoku (klasa śpiewu solowego prof. V. Bieleckiej) oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (wydział śpiewu solowego). Uczestnik licznych kursów wokalnych m.in. Sommerakademie Prag-Wien-Budapest w Baden bei Wien, stypendysta programu Sokrates w Universität für Musik und darstellende Kunst Wien w klasie prof. Leopolda Spitzer’a.
Ma w dorobku liczne wykonania dzieł oratoryjnych i operowych w Polsce i za granicą, m.in. wszystkich “Litanii Ostrobramskich” Stanisława Moniuszki (wraz z wydaną płytą), “IX Symfonii” Ludwiga van Beethovena w Filharmonii Narodowej w Warszawie, akademickie przedstawienia “Lo speziale” (Mengone) J. Haydna w Warszawie, “Il Mondo della luna” (Ecclitico) J. Haydna w Monachium oraz “Eugeniusza Oniegina” (Triquett) na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. W 2006 roku debiutował z Warszawską Operą Kameralną w operze “Czarodziejski Flet” (Priester/Geharnischter Mann) na tournee po Japonii, oraz w polskiej operze Karola Kurpińskiego “Henryk VI na łowach”. W jego repertuarze znajdują się także cykle niemieckiej liryki wokalnej R. Schumanna, F. Schuberta, R. Straussa oraz pieśni kompozytorów włoskich, polskich i rosyjskich. Jest stałym członkiem zespołu Warszawskiej Opery Kameralnej.
KAZIMIERZ DĄBROWSKI
dyrygent, urodzony w Białymstoku, gdzie ukończył szkołę muzyczną w klasie śpiewu prof. Violetty Bieleckiej (2003). Absolwent Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki na Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie – w 2008 roku uzyskał dyplom z wyróżnieniem w specjalności dyrygentura symfoniczno-operowa.
W czasie studiów podjął wiele inicjatyw artystycznych jako organizator i dyrygent. Brał również udział w kilku projektach operowych jako asystent dyrygenta i dyrygent, prowadząc przedstawienia na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej i Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.
We wrześniu 2009 roku zdobył III nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów “Craiova 2009”. Brał udział w kursie mistrzowskim w Austrii. Jest stypendystą Keimyung University i Fundacji Pro Polonia Society w Daegu w Korei Południowej oraz laureatem “Stypendium Młodym Twórcom”, fundowanym przez Prezydenta Miasta Białegostoku.
Od września 2008 roku pełni funkcję dyrektora artystycznego Suwalskiej Orkiestry Kameralnej, prowadzi również orkiestrę symfoniczną i kameralną Zespołu Szkół Muzycznych w Białymstoku.
W marcu 2011 roku ukończył studia doktoranckie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, prowadzi zajęcia na białostockim wydziale Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
PODLASKA ORKIESTRA SALONOWA
to 18-osobowy zespół o składzie instrumentalnym: kwintet smyczkowy, flet, klarnet, obój/trąbka, puzon, perkusja, instrumenty klawiszowe. Jego członkowie są zawodowymi, doświadczonymi muzykami o wysokich kwalifikacjach, gwarantujący wysoki poziom wykonawczy koncertu.
Lidia Szpilewska
szczecinianka z urodzenia, wykształcenie wyższe zdobywała na dwóch uczelniach poznańskich. Jest absolwentką Filologii Romańskiej UAM oraz Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii na Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego. Konferansjerką zajmuje się od czasu studiów, kiedy to prowadziła większość koncertów kompozytorskich oraz wokalno-aktorskich, jak również projekty zespołów działających poza uczelnią. Współpracowała także z Filharmonii Poznańską, prowadząc jako pani Pięciolinia comiesięczne symfoniczne koncerty familijne (m.in. z udziałem Roberta Satanowskiego, Krzysztofa Jabłońskiego, Kai Danczowskiej). Doświadczenie, zdobyte podczas działalności dyktowanej studencką pasją, zaowocowało propozycją współpracy ze strony Filharmonii Narodowej. Po zamieszkaniu w Warszawie nawiązała kontakt z Krajowym Biurem Koncertowym i prowadziła wiele koncertów na scenach Łazienek i Wilanowa. Wśród orkiestr, jakie zapowiadała, warto podkreślić zespół Sinfonii Varsovii. Prócz koncertów stricte klasycznych, chętnie podejmuje się wyzwań scenicznych o charakterze bardziej otwartym i różnorodnym, jak koncerty sylwestrowe i karnawałowe.
Brak komentarzy
Bądź pierwszy i rozpocznij dyskusję.