Kino plenerowe: Amerykański Film Reklamowy. Sztuka i Technika 2017

Od wielu lat przekonujemy Widzów, że reklama może być sztuką i to sztuką fascynującą!

Zestaw filmów reklamowych, do obejrzenia którego zachęcamy, to unikalna opowieść o współczesnej Ameryce. O zwykłych ludziach, ich radościach i kłopotach. O świecie wielkiej polityki. Przede wszystkim jednak o emocjach.

Reklamy w Ameryce są specyficzne – docierają do różnych grup etnicznych, do wielu kultur, dlatego muszą być uniwersalne i podobać się większości. Podobają się także nam, nawet jeśli nie znamy reklamowanych produktów.

W konkursie AICP (Stowarzyszenia Niezależnych Producentów Reklamowych), jedyną nagrodą jest włączenie do stałej kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MoMA). Reklamy są oceniane w kilkunastu kategoriach artystycznych, w każdej z nich przyznawane są trzy wyróżnienia. Premiera prezentowanego zestawu odbyła się w czerwcu 2017 roku w MoMA, z udziałem ok. 2000 twórców i producentów amerykańskiej reklamy.

Projekt „Amerykański Film Reklamowy” jest w Polsce pokazywany w ramach Euroshorts, międzynarodowego festiwalu filmowego, organizowanego od 1992 roku przez Fundację Młodego Kina. Festiwal promuje i wspiera młodych artystów oraz wybitne osiągnięcia w filmie krótkometrażowym. Premiera ostatniej, 26. edycji Festiwalu odbyła się w listopadzie 2017 roku w Gdańsku.

pełna lista filmów wyświetlanych podczas Kina plenerowego 2018
pełny program Lata w Mieście

Galeria

1 2 3 4 5 6 7 8 10 11 12 Amerykański-Film-Reklamowy-2017—THE-AICP-SHOW—www

BOK Białostocki Ośrodek Kultury