W ramach 35. Dni Sztuki Współczesnej zapraszamy na spektakl
Komuna/Warszawa: RODOS
reż. Wojciech Grudziński
2 czerwca 2021, godz. 19:00
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. K. Ciołkowskiego 1N
bilet: 25 zł – wyprzedane
podczas spektaklu wykorzystywany jest stroboskop, którego działanie może wywoływać efekty padaczkowe u osób chorych na epilepsję
Wytyczne dla wydarzenia Dni Sztuki Współczesnej
Oświadczenie uczestnika wydarzenia Dni Sztuki Współczesnej
W żargonie działkowców „byłem na RODOS” nawiązuje do taniego wypoczynku na łonie natury. RODOS (Rodzinne Ogrody Działkowe Ogrodzone Siatką) są kojarzone z rekreacją i relaksem. To również przestrzeń pełna zagadek i tajemnic, miejsce odosobnienia, gdzie łatwiej ukryć coś „niestosownego”. Projekt RODOS to nie tylko wycieczka krajoznawcza, ale też cruising podziemia działkowców.
W RODOS usłyszymy miłosne piosenki i strofy pełne żalu, zobaczymy potyczki i umizgi. Wieczorem, gdy labirynt działek spowije dym grilla, gdy poziomki i czereśnie odetchną ciężko po całym dniu słońca, a trawniki nastroszą się pod wpływem wieczornej rosy, poznamy działkowych bohaterów, amantów i komediantów, usłyszymy baśnie i prawdziwe historie. Gdy opróżnione zostaną gąsiorki z pędzonym winem, a ciężar kaszanki ukołysze nas do snu – RODOS odkryje przed nami inne, bardziej nieokrzesane oblicze; tuż pod miastem, obok blokowisk i supermarketów, rozpocznie się seans, w którym farsa i komedia spotkają się z najczystszą tragedią. Podmiejskie pasterki i hultaje, rabusie i przykładne gospodynie zatańczą razem, dając susa przez grządki marchwi i krzewy jeżyn, na spotkanie przygody, która zdarzyć się może tylko w RODOS.
koncepcja, reżyseria, choreografia: Wojciech Grudziński
performance: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Wojciech Grudziński, Oskar Malinowski
tancerka rewiowa: Justyna Zientek
głos: Dobromir Dymecki
dramaturgia: Joanna Ostrowska, Paweł Soszyński
muzyka: Wojtek Blecharz
scenografia, wizualizacje: Rafał Dominik
reżyseria światła: Aleksandr Prowaliński
kostiumy: Natalia Mleczak
wideo: Bartek Zalewski
W spektaklu wykorzystano cytaty z książek: R. Firbank, „Studium temperamentu”, przeł. Grzegorz Jankowicz, Andrzej Sosnowski; T. Pynchon, „Wada ukryta”, przeł. Andrzej Szulc; W. Scisłowski, „Ryby mają głos”; M. Surma-Gawłowska, „Komedia dell’arte”.